Günden çıkanlar, Tarihte bugün

Birinci perde…

Ve notlar açıklandı, birinci perde bitti. Bahar döneminden geçtim:) İşin komik tarafı en kötü notumun bilgisayardan olması. Kötü olmasının aslında şaşılacak bir tarafı yok, ikinci dönem telaştan nerdeyse kapağını açmadım. Mantıktan sınırdayım 49,60 ile geçtim. Ortalamamın yüksek olması kurtardı bir yerde. En iyi dersim Kültür Tarihi, 91- ortalamayı yükseltip diğer dersleri de sırtladı. Korktuğum Uygarlık Tarihi 65, Matematik 55. Diğer dersler ise 70 lerde.

Birinci sınıf benim için baraj niteliğindeydi. Hem bu yaşta yapabilir miyim merakından; hem de matematik, tarih gibi derslerle baş edip edemeyeceğim açısından. Şimdilik en azından bu cephede işler yolunda 🙂

Reklamlar
Standart
Büyük yürüyüş

Büyük yürüyüş…

Büyük yürüyüş başlıyor.

Geçen hafta pedometre cebimde dolaştım. Yedi günlük yürüyüş ortalamam, günlük 1200 adım. Yani pek parlak değil.

Haftada yüz adım eklmeyi düşünüyorum. Ayaklardaki bir kaç haftalık yorgunluk dikkate alınırsa fazla bile.

Egzersizden öğrendiğim eğer dayanıklılık çok kuvvetli değilse her duraklamada ayaklar çok çabuk eski haline dönüyor, kazandığını geri veriyor. Şimdik elimdeki barut düzenli masaj ve ayağı havaya kaldırarak dinlendirmek. Yüzme henüz mümkün gözükmüyor. Masajın mailyetine bir şekilde katlanacağız. Ayakları havayı kaldırmak ise gerçekten çok dinlendirici, ama ayak 10 dk.lık kaldırmayı kaldıracak vaziyette. 15 dk. yoruyor dengesi bozuluyor.

Egzersizde öğrendiğim bir diğer şeyse süreklilik. Sürekliliği bir şekilde sağlamam lâzım. Burda en büyük zorluk insanın günü gününe uymaması. Bazı güneler insan daha fazla yürüyor farkında olmadan. O zaman ertesi günlerde yorgunluğu nasıl dengeleyeciğini bilemiyor. Ya da yürümese de daha fazla ayakta kalıyor. Yani pedometreyle düzenli yürüyüş yapsa da ölçüyü kaçırmak her zaman mümkün. Zaten daha evvel de hep bu yüzden işler zora girdi. Bu ölçü kaçmalarına bir formül bulmak gerek.

Bir de alışkanlığın verdiği problemler oluyor. Ayaklar yorgun olduğunda bile bile insan, sırf alıştığı için yürümeyi bırakmıyor, bir şey olmayacağına dair kendini çok kolay kandırabiliyor.

Hedef? Günlük 4000 adıma yerleşebilmek ve yavaş yavaş 6000 adıma çıkmak. Bu arada Tai Chi yi ya da çömelme egzersizinin de yürüyüşe ekleyebilirsem merdivenlerden değneksiz inip çıkmam mümkün olabilir. Şimdilik oldukça uzak bir diğer hedef de otobüse binmek. Buraya yazalım da kendimizi bağlamış olalım bari:)

İnş. bu sefer bu yürüyüş ilham kaynağı gibi gibi uzun olur:)

Standart
Günden çıkanlar, Kısa notlar

Mantıksız adam

Bir ihtimal sembolik mantıktan çakıcam:) Çok zor ders dediklerinde ne kadar olabilir ki biraz fazla çalışıp yaparım demiştim. Muhtemelen bu birazın ölçüsünü tutturamadım:) Bir sembolik mantık kitabı bulmam lazım. Neyse önce sonuçlar açıklansın da.

İyi haber uygarlık tarihi ile matematikten geçeceğim galiba. Mahşerin üç atlından ikisinin hakkından geldim yani. Felsefenin kapısına bayağı kudretli bekçiler koymuşlar onu anladım:)

Önümüzdeki üç dört ay ticaret kanununa ayrılacak, işler falan epeyi ihmal ettim. Yeni hesap planına da bakmam lâzım. Eğer birileri yayınlar, birileri kitabının çıkarırsa tabi ben de hani bana, hani bana diyeceğim.

 

 

Standart