Uncategorized

..

 

Bu sıkıntılı günlerde canı sıkılanlar için linkler…

 

Kültür Tarihi

https://www.youtube.com/channel/UCiqayZmXkk3YQ-FaukMrFNA

 

C. Cengiz Çevik

 

Dilozof

https://www.youtube.com/channel/UCLUyXhgymG9MRSV56yPUQ2g

 

Parmakuçları

https://www.youtube.com/channel/UChhXknmcBowo9A7LYwcDeFQ

 

Hüseyin Salim Saraçer

https://www.youtube.com/channel/UCkuth6Kixew1aa3nxT5dhyQ

 

Murat Erşen

https://www.youtube.com/channel/UC8ouxDGWRIijbBR3MoOaDig/featured

 

Simurg Grubu

https://www.youtube.com/channel/UCVSq0cwd_cqqjFBANDpSjPw

 

Doğan Göçmen

https://www.youtube.com/channel/UCIU0hUwrNYwo5ouQ3ssQ0yg

 

Tamer Ertangil

https://www.youtube.com/channel/UCoCOkm7oaxvV5fy8H-AFwjA

 

Mr. Turan

https://www.youtube.com/channel/UCjHMKjrbwkr0SL7CB59KAHA

 

Yıldız Işık

https://www.youtube.com/channel/UCvBItghW41rbFOC8vyZeL-g

 

Felsefe Türk

https://www.youtube.com/channel/UCe7lALZEGAWdVL7G-x66JFA

 

Eray YAĞANAK

https://www.youtube.com/channel/UCmUo1nSdEW2l4j7CkJYldsA

 

Tarih Obası

https://www.youtube.com/channel/UCIvykQC_8j2-u2D6A_c1K9w

 

Ümid Gurbanov

https://www.youtube.com/channel/UCgis9ukhrAVmy2cPH1ry0PQ

 

PANDORA – FELSEFE

https://www.youtube.com/channel/UCK_ZTcI31cX_LkCwcn3uBQw

 

Klasik Düşünce Okulu

https://www.youtube.com/channel/UCt-xtVPh3ihfbZew1NfyLTA

 

sosyalbilimler org

https://www.youtube.com/channel/UCfZQi17AhcuKxyGCwqUA_6A

 

Çeviri Konuşmalar

https://www.youtube.com/channel/UCiI16ih4d4yCINLOe6sleWA

 

Ertuğrul Uzun

https://www.youtube.com/channel/UC2Q9n1CQn2rcV4HqT0qbxPg

 

Nisan Ak

https://www.youtube.com/channel/UCrv-lGen8Lg2ycdMV6t5szA

 

RasyonelVideolar

https://www.youtube.com/channel/UCJCgiJJ4lnfR2foNVymdU7w

 

ismet yazıcı

https://www.youtube.com/channel/UC_R1DknUoVuGtMTSYkrf_UQ

Fırat Mollaer

https://www.youtube.com/channel/UCTxKOkP1VoIjeQ0624srOzQ

 

 

Standart
Uncategorized

..

Liste yapma işine nerden bulaştım az çok hatırlıyorum. Harbiye’deki iş yerinde, sınırlı zamanda, ki haftada bir gidiyorum, bir şey unutmadan işleri yetiştirmek için bulduğum bir çareydi. Aynı gün içinde yapılması zorunlu olan beyanname, girilmesi gereken evrak çok olunca mecburen bir şey atlamamak için listeler yapmaya başladım. İnziva günlerinde ise dağılmamak için yapıyorum. Tamamını yapmayacağımı bilsemde yine de liste hazırlamak beni derleyip toparlıyor, düzene koyuyor, rahatlatıyor.

90964620_236485261076905_1130842937458950144_n

Yazım hiçbir zaman iyi olmadı. Okul sırasında hele çok kötüydü. Bazen ben bile ne yazdığımı okuyamazdım. Daha sonra beyannamelerdeki rakamların okunaklı olması gerekliliği beni cetvelle yazmaya alıştırdı. Rahmetli Ahmet abi de öyle yazardı. Sanırım ondan gördüm. Gerçi o bu konuda bir efsane idi. Kesik uçlu kalemiyle sabahtan akşam dört beyanname yazardı, sanırsın hat eseri. İşleri alelacele yetiştirme alışkanlığı olan biz piyasa muhasebecilerinin asla anlayamayacağı bir şey. O yüzden listeler kargacık burgacık harflerle yazılıyor hâlâ.

Bugünkü listemde iş öncelikli. Bir diğer iş okumak istediğim Gadamer makalesi. Dünkü listeden devrediyor. Okumak isteyen olursa linki.   Anlama kavramı üzerine bir ömür vermiş bir insan Gadamer. Kavramlar batı felsefesi için önemli. Tarih içinde serüvenleri var. Bir kavram başka bir dönem farklı algılanabiliyor. Bu yüzden dışardan boş iş, gevezelik gibi görülüyor bazen. Bir de teknik yanı var. Felsefe üzerine bir şeyler yazsam mı diye düşünmüyor değilim. Uzun yazıları kimse okumyor mecburen kısa kısa notlar olmak zorunda. Sonra devamını getiremem, dağılırım diye düşünüyorum vaz geçiyorum. Bilemiyorum.

Kargo gelirse bağkur başvurumu hazırlayacağım. Sabah kardeşim bugünler için kargo günleri dedi ona güldük.

Eskiden opera denince gülerdim bıyık altından. Şimdi başka bir şey dinleyemiyorum. İnsan büyük konuşmamalıymış. Aşağı dinleyen, seven olursa diye Delphine Galou’nun bir Bach yorumunu bırakıyorum. Bir de latin bırakayım çeşit olsun.

  1. maddeyi çizebilirim. Şimdi gideyim evde 10 dk. hamsterlar gibi turalayım. Tai chi ye falan bakmak lazım aslında. Bütün kaslar için, iyice hamladık. Birileri skypeden yapmayı akıl etse. Neyse…

 

Standart
Uncategorized

..

Yavaş yavaş ellide ilerliyorum. Bu doğumgünün bir önemi vardı benim için, emekli gün sayımı doldurmuş oldum. Çok mu önemliydi, bilmem, bir etabı daha bitirmiş oldum.

Görüşemesem de iyi dostlar, iyi insanlar biriktirmişim. Bu kadar zaman içinde az iş değil. Geriye kalanlar çok fazla önemli değil. Kalan zamandan dileğim biraz gezmek. Neşeli insanarla olursa daha zevkli olur.

Akşam Dalida dinlerken buldum kendimi. Bugünde Rafella Carra. Kendime ilişmiyorum bu akşamlık. İstediğini dinlesin.

Rafella Carra hiç dinlememiş olanlar için şunu söylebilirim Seyyal Taner in İtalya şubesi. Çocukluğumuzun siyah beyaz televizyonlarının neşelerinden.

 

 

Bunuda ekleyeyim tamam olsun

 

Standart