Evrak girerken dinlediklerim

18

“Mekanın Sahibine Geldik” Hakan Bilgin’in kanalı. Kanalında tiyatrocu ve oyuncuları konuk ediyor. Bir ara evrak girerken devamlı dinlerdim. Aşağı yukarı bütün konukları dinledikten sonra kanalı dinleme sıklığım azaldı. Kendisi de doğal olarak devamlı yeni video koyamıyor. Konuklar genelde tiyatro camiasından, bu yüzden sohbetlerde genelde laf ya Yıldız Kenter’e ya da Haldun Dormen’e geliyor. Bir çoğundan hayat dersi çıkarmak mümkün. Beni en çok etkileyen Bahtiyar Engin’in videosu oldu. Bir imam hatip mezunu genci hocalar yetenekli buldukları için okutmak için seferber oluyor. Bana eski Türkiye’de şimdi bize dayatıldığı haliyle sosyal gruplar arasında derin uçurumlar olmadığını tekrar hatırlattı. Oysa içinde yaşadık, biliyoruz. Evrak girerken dinlenebilecek ideal videolardan. Kötü yanı kısa oluşu. Geleceğe de miras kalacak bu arşivlerin bir buçuk saatten az olmaması lâzım. Aklımda Ayla Algan ya da Suna Keskin vardı ama çok güldüğüm için Renan Bilek’in videosunu paylaşıyorum.

İkinci video konusu temmettü emekliliği üzerine olacaktı, ama sağlıklı yaşlanma üzerine çalışan Dr. Peter Attia videolarıyla karşılaşınca sıralama değişti. Videoda alt yazıda var, hoş artık otomatik çeviriler oldukça gelişti yabancı videoları izlemek eskisi kadar zor değil. Sağlıklı yaşlanmak benim için önceliği olan konulardan biri.

Videoda bahsettiği kitabın adı “Outlive”. Kitapta, anladığım kadarıyla iki temel konu üzerinde duruyor: İnsilün direnci ve egzersiz. Tabi sağlıklı yaşlanma konusu tahmin ettiğim kadarıyla bu kadar basit değildir, çok daha karmaşık problemler olmalı. Ama yine de aksiyon alabilmek ve bir yerden başlayabilmek için konuyu basitleştirmenin, meselenin tamamının bu olmadığını unutmadan, büyük faydası vardır gibi geliyor. Bahsettiği kitabın bir incelemesini de aşağı bırakıyorum. Otomatik translate i açıp takip edebilirsiniz, ben öyle yaptım. Maalesef kitabın aslını alıp incelemeye vaktim yok.

Sptotify sohbetleri, dinlemek isteyenler için:

Standart

18” üzerine 2 yorum

Yorum bırakın