Hatıralar, Hayal meyal, Şifa niyetine

Salonun penceresinden banliyö treni gözüküyordu. Boğaziçi Köprüsü’nün de göründüğü anlatılıyor, ama ben hatırlamıyorum. Daha sonra yapılan binalarla ikisi de kayboldu. Yeni evimiz beşinci kattaydı, Teyyareci Sadık’a değil de arkasına bakan bu daire Fatih’ten daha büyüktü.  Bizi aldatan da bu oldu. Yürüyerek girdiğim bu evden seneler sonra tekerlekli sandalye ile çıkacaktım. İlk günler aklımda şöyle kalmış: Henüz perdesiz büyük pencerelerden sabah güneşi giriyordu. Babam borcun nasıl ödeneceği konusunda tedirgin. Sırt üstü yerdeki halıya uzandığını ve kardeşimle benim de onu taklit ederek çimene yatar gibi halıya uzandığımızı hatıralarım. Bir de ilk bir kaç akşam babamın eve tatlıyla dönmesi. İyi ve güzel şeyler olacaktı sanki:) Altı yaşımda olmalıyım, çünkü Yenimahalle’ye taşındıktan bir yıl sonra okula başladım ve bu yüzden muhtemelen 1973.  Yine, bir sene sonra, Ateşkes ilan edildiğinde çantalarımızı toplayıp bomboş Marmara Adası’na gittiğimizde henüz okula gitmiyordum. Hâlâ perdelerin sıkı sıkıya kapandığı, ikinci dünya savaşı yıllarında gelmesi muhtemel savaş uçakları için camlara siyah kağıtların yapıştırıldığının anlatıldığı günlerdi. Karaoğlan ateşkes yaptık dedi, biz de Marmara Ada’sının Çınarlı köyünde soluğu aldık. Küçük bir pansiyonda kaldık, adanın tepelerinden kekik topladık, yürüyüş yaptık, küçük bir çay bahçesinde sabah kahvaltısı yaptık, bir ara bileğim şişer gibi olduysa da çabuk geçti. Sonra Avşa adasına geçtik ve geldiğimiz gibi gene koskocaman bir gemi ile döndük. Hatırladığım kadarıyla bu ilk uzun tatilimizdi.